zondag 5 juli 2015

Vuurtoren van kant , lint borduren

Vandaag laat ik jullie mijn vuurtoren zien. Ik heb hem afgemaakt en ik kan jullie zeggen dat hij heel leuk is geworden al zeg ik het zelf. Met dank aan Dineke. Zij had hem ook gemaakt in het zwart wit was ook prachtig maar ik wilde hem in onze kamer zetten bij mijn Rivera Maisson  spullen en dan was een kleurtje wat in de kamer terug komt wel erg leuk . Van daar dat zee groen. Op de foto is het net blauw maar het is zee groen.

 
 
Het was een heel werk .Het patroon is van:
Oesd.Freestanding Lighthouse 12567
Ik gebruikte een stukje vitrage en twee kleurtjes stof, wateroplosbaar vlies.
Verder maakte de machine 308.106 steken, gebruikte 7 kleuren garen. 9 spoeltjes en 61 kleurwisselingen. En werkte er 14.8 uur aan zonder de kleurwisselingen mee gerekend.
ook heb ik nog wat textiellijm gebruikt om de naadjes mooier dicht te krijgen. Al met al best trots op.
 
 
En ik heb iets nieuws geprobeerd . Met lint borduren .Is al oud maar nooit gedaan. Ik zag het bij Das Tof . en leek me ook erg leuk om te doen. Filmpjes gekeken bij you tube en ja hoor genoeg te vinden . Goed gekeken en ben met tule lint aan de slag gegaan om het te proberen. Ook leuk om te doen met borduurwerk van de machine lijkt me. Och jee ik voel al weer een hobby opkomen.
Hier mijn eerst resultaat.
 
 
Volgende keer iets minder strak borduren maar al met al niet slecht voor een eerste keer zei iemand tegen me . Dus er is hoop hahahhaha.
 
Genieten jullie ook nog van het mooie weer ? Het is nu in ieder geval heerlijk op ons balkon. We genieten zo van ons appartement waar we nu al weer 5 maanden wonen. Wat gaat de tijd toch snel.
Ik wens jullie allemaal een hele fijne vakantie toe thuis of onderweg maak er iets leuks van.
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Hij is wel heel erg mooi geworden je vuurtoren.
    Het is wel lang denk dat je er dan een paar dagen mee bezig bent.
    Vind je nieuwe hobby ook erg leuk en mooi om te zien.

    Geniet zeker van het mooie weer hoop jij ook. Voor jou en je gezin ook een hele fijne vakantie.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie creaties maak je en wat fijn dat je naar je zin woon ,ik ben ook verhuisd naar een 55+ woningen en ben in maart getrouwd .
    Ik kijk graag op je bolg dan zie ik een beetje hoe het met jou en Wim ga groeten Sarie

    BeantwoordenVerwijderen