woensdag 9 september 2015

Sprei / Kleinkinderen / Gehaakt vestje / Diner.

Ik moet bekennen dat ik de laatste tijd niet veel aan mijn blog gedaan heb. Wil daar heel graag verandering in brengen maar de tijd en gezondheid laten het afweten. Maar nu heb ik jullie wel weer een hoop te vertellen . Om te beginnen is de club (hiep hoi) weer begonnen en hebben we deze keer de techniek trapunto  gedaan. Het was weer super gezellig en voor mij een goed excuus om eindelijk de knoop door te hakken wat ik nu met de sprei ging doen . Helemaal wit of met een kleurtje. Nou dit moet hem gaan worden.
 
Voorlopig dus werk genoeg . Ik schreef hier notabene in  juni 2014 hier al over . Kan je nagaan zolang zit het al in mijn hoofd hoogste tijd om het te gaan realiseren toch? Inmiddels 20 blokken af.
Ik denk nog ongeveer 120 te gaan.
 
Verder heb ik heel veel opgepast op die lieve kleine meisjes .  Oma's trots.
 
 
Even lekker knutselen met oma.

 
En de pop moest ook haren . Geweldig toch?
 
Voor de meisjes ben ik begonnen met een vestje haken. Er is er nu 1 klaar .
De ander worden rose kleuren. Hopelijk past het . Het is op de haakkatoen van de kruitvat gedaan met naald 2. Een heel gepriegel dus als je die grote haaknaalden gewend bent . Maar ook weer leuk om te doen. Het patroon tekende ik na van een bestaand vestje van de meisjes.
 
 
 
Verder heb ik nog een diner gehad met vrienden . Ook heel leuk om te doen. Hier de voorbereidingen in volle gang. Even de badkamer in om het koel te houden. Het was een groot succes en voor herhaling vatbaar.
 
 
 
 
 
Zoals jullie lezen heb ik echt niet stil gezeten en ik kom echt tijd tekort. Wil ook mijn lieve schoonmoeder niet vergeten die zo af en toe verzorging nodig heeft. Tja dan gaat de tijd soms te snel  om te knutselen. Hebben jullie dat nou ook? Die tijd gaat altijd als eerste weg zonde maar is niet anders. 
 
 
Ik wens jullie allemaal een fijne week en tot horens.
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Hoi Bets, wat een schattige en knappe kleindochters heb je, leuk dat die kleine dames ook al zo creatief zijn...van wie zouden ze het hebben. :D
    Dat vestje, wat mooi. En je sprei, wat een enorme klus, maar als die af is, zal die prachtig zijn. Succes met afmaken.
    Goede gezondheid toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om weer wat te lezen op je blog, ook ik verwaarloos hem op het moment.

    Het is een hele klus je sprei, maar wat ik zo zie word het wel een hele mooi.
    Veel plezier met het maken van de blokken maar dat komt wel goed.

    Gezellig hoor oppassen op de kleindochters, en lekker bezig zijn met oma wat wil je nog meer.
    Zullen ze straks vast erg blij mee zijn met de vestjes.

    Ziet er goed uit je voorbereidingen voor het diner, zal ook vast heel erg gezellig geweest zijn.

    Hopen dat het met de gezondheid snel de goede kant weer op gaat.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen