zaterdag 21 juni 2014

Plaid

Nog helemaal in de ban van het RM patroontje heb ik ook nog een plaid gemaakt . Ik kocht een plaid en haakte er een randje omheen met heel dun garen en borduurde ik ook het logo RM weer op. Ik vind het een super leuk patroontje en ben er erg blij mee. Het begon allemaal zo .

 
Deze bol had ik nog uit de tijd van de breimachine. Nou had ik alle klossen weg gedaan maar van twee kon ik geen afstand doen waaronder deze katoen. Ik dacht als ik daar nu eerst eens bolletjes van draai . Zo gezegd zo gedaan .
 
 
Ja en hoeveel heb je er dan nodig nou ja zorgen dat we genoeg hebben Klos was tenslotte groot genoeg om nog veel meer mee te maken.
 
 
 
Omdat de draad heel erg dun was ben ik met drie draden gaan haken.
 
 
Eerst de oude rand uithalen dan een gaatje maken met de stopnaald want de haaknaald wilde er niet doorheen. (Te dik) Toen eerst een rand opzetten .
 

Jeetje ik had er zere vingers van maar vond het wel wat worden .Daarna zelf een randje verzonnen en toen wilde ik toch het logo van RM erop maken . Dus ook borduren Helaas was de draad net weer te dik om deze voor de borduurmachine te gebruiken dus garen erbij gezocht en borduren maar.

 
Omdat het niet zo'n groot borduurwerkje was heb ik stik en trek (scheurvlies)  in de ring gedaan ,tijdelijke plak ,plaid en water oplosbaar vlies erboven op . Het ging prima.
En dan is dit het resultaat . Een super mooie plaid die nu ligt te pronken op de bank naast de kussens die ik eerder gemaakt had (zie in een van mijn vorigen blogberichten)
 
 
Ben er heel blij mee. Zo dat was project plaid ben benieuwd wat jullie er van vinden.
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om zo een gekochte plaid iets eigens te geven.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooi plaid geworden en wat een leuk idee om dat zo te doen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen