donderdag 20 december 2012

Lamp

 
Zo aan het eind van het jaar wil ik altijd projecten afwerken. Helaas lukt dat niet altijd maar ik ben er druk mee bezig. Ja ja in mijn vorige blog had ik het over de menu kaarten en naamkaartjes en daar ben ik ook mee bezig. Die houden jullie nog van me tegoed. Ik weet dat er fam. meekijkt en dat vind ik dan niet leuk dus nog even geduld. Dus dan eerst maar mijn lamp afwerken.
 
 
Laatst kreeg ik een prachtige foto van Nel . Die had een twee mooie lampen gemaakt en ik was er helemaal weg van. Jullie begrijpen het al ik moest er ook een maken. Gisteren mijn lamp afgemaakt. Ik kocht bij de marskramer een lamp met lichtjes die er van af konden. Lag een laag hele dunne vitrage een laag dik wateroplosbaar vlies en weer een laag vitrage en dik deed ik in de ring. Borduurde acht blaadjes per keer en deed daar 186 min over. Ja ik zet mijn machine altijd op de laagste stand dan vind ik dat hij mooier borduurt. Hij maakte 64042 steken  over die acht blaadjes .
 Nu moest ik 48 bloemen borduren dus dat twee maal is 96 blaadjes.

 
Nu knipte ik de blaadjes uit en ging er met een soldeerbout langs om de rafeltjes netjes weg te werken. Moest nog wel even zoeken in de schuur waar mijn man dat ding nu gelaten had. Ja en toen kon het niet laten en moest ze vast op het boompje doen.

 
Je ziet gelijk al resultaat. Nu nog alle blaadjes af borduren dat betekende 768.504 steken en 2223 min is 37.2 uur .Ja ja kan je voorstellen dat ik blij ben dat hij af is. Ik gebruikte drie kleuren garen in de tinten gemêleerd wit/roze, beige en roze. Omdat ik dat voor de bloesem wel mooi vond.

 
Nu dan is dit het resultaat met lampjes aan .



Maar ook zonder dat de lampjes aan zijn is hij geweldig vind ikzelf . Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Heb er op de borduurclub al twee mensen mee aangestoken die zijn ook al begonnen.
Fijne dag nog.
groetjes Bets.








4 opmerkingen:

  1. Ooooohhhh, wauwwwwww........dit heeft weer een heel hoog wauwwauwwauw-gehalte hoor Bets!!!!!!
    Liefs Plony.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. inderdaad wauw, snap dat anderen daardoor worden aangestoken. Ik heb geen borduurmachine maar als ik dit zie dan heb ik toch wel zoiets van wie weet. Hier zul je heel veel en ook heel lang plezier van hebben.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi!
    Heel veel steekjes en heel veel werk maar het resultaat mag er echt zijn!

    Fijne kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel leuk
    heb ook zo`n lamp gekocht, nu nog even wachen op de patronen en dan gekleurde anemoontjes erover, bedankt voor het idee

    BeantwoordenVerwijderen