zondag 9 december 2012

Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt

 
Vandaag zijn we naar Beesd geweest naar de kerstfair op Landgoed Heerlijkheid
Marienwaerdt   .http://www.marienwaerdt.nl//Nederlands/Over-Marienwaerdt/ 
Ondanks de regen die een beetje spelbreker was hebben we een hele leuke dag gehad.
We hebben er gewandeld en de kerstfair bekeken.

Ze hadden mooie kerstkramen en ik heb heel veel leuke ideeën op gedaan. Toch ook nog iets gekocht. Een  slinger voor in de kerstboom met kralen ,bedels en een bolletje bont.
Ik vond het weer eens heel wat anders en kon het niet laten om het te kopen.
 
Ja en ook deze zijn niet te weerstaan zo lekker. Die moesten we ook meenemen.
 
 
 
 
Een leuk cadeautje voor de kerst. Het heeft al een bestemming maar voor wie??????

Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt  verwerkt haar rijke oogst op ambachtelijke wijze naar oud recept, in heerlijke biologische koekjes, meelmengsels, jams, chutneys, sauzen, vruchtencurds en honingproducten. De stijlvolle uitvoering en pure smaak van deze lekkernijen maken ze tot een geliefd geschenk voor elke gelegenheid.
 
 
Ook was er een kraam met allemaal oude dingen uit grootmoeders tijd  Zo leuk om te zien. Ik herkende echt dingen van vroeger. Hadden wij alles bewaard waren we nu schatrijk.
De oude koffiemolen die ik van mijn oma erfde was daar 40 euro waard kan je nagaan. Een zilver schaaltje 120 euro . Ik wist niet dan mijn spullen zoveel waard waren straks moet ik de inboedel verzekering nog verhogen hihihihi
 
 
 
Ook reden er arrensleeën met paarden rond waar je mee mee kon als je wilde. De paarden waren mooi versierd met belletjes en zo. Klonk heel leuk alleen zielig dat ze zo doorweekt waren van de regen.
 
 
En tot mijn verbazing waren er ook borduurmachines de borduurcompany stond er met 5 brother machines met volgens mij 10 naalden. Het was erg druk bij hun kraam. Ik hoorde een mevr. zeggen ik ken iemand die dat ook doet zegt mijn man mijn vrouw kan dat ook hoor en maakt mooie dingen. Nou dat is leuk om te horen hij is nooit zo complimenteus. Dus was ik een beetje verbaast dat hij dat zomaar zei. Mochten geen foto.s maken werd er gezegd jammer maar voor mij hadden ze niets nieuws.Wel leuk om te kijken ja bloed kruipt waar het niet gaan kan he.
 
Maar goed wij weer verder en we kwamen in de Jachtkamer daar hebben we een kop warme chocolade melk gedronken en ja ook met slagroom tenslotte gaan we niet iedere week naar een kerstfair.
Weer een stukje wandelen door het bos naar de Hooge schuur. Ook daar weer kramen en een mode show . Kortom heel veel gezien en een  erg leuke dag gehad zeker voor herhaling vatbaar.
 
Groetjes Bets.
 
 


2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je daar geweest bent...ik ben ooit eens lang geleden..volgens mij de eerste keer dat ze 'open' waren in de zomer daar geweest.
    Die jams zijn lekker...maar die verkopen ze ook bij de Sligro, da's korter bij, dus die breng ik altijd mee als ik daar kom...en je man..wat schattig dat hij dat zei, hij is gewoon trots op je :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihihi die pa...Lief toch!
    x Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen